תמונה של ליאור קמחי

ליאור קמחי

בעלת סטודיו FLat לעיצוב גרפי ומיתוג עסקים

כתבה זו היא השנייה מבין חמש כתבות, בהן אציג כמה נקודות חשובות לגבי מיתוג ועיצוב גרפי. בכתבה אתן נקודת מבט קצת שונה על מיתוג עסקים ושילוב עולם העיצוב בתוכם.

כובע הוא פריט לבוש אשר משמש ככיסוי ראש. את הכובעים חובשים לצורך מטרות שונות- הגנה מפני השמש, הגנה מפני קור, סמל תרבותי, סמל דתי ועוד.
ניתן לראות הוכחות היסטוריות לחבישת כובעים מסוגים שונים החל משנת 3,000 לפני הספירה, בציורים, פסלים וכתובים.
צורת הכובעים הייתה ייחודית לתקופה, או לתרבות. לדוגמא, בימי הביניים, כובעים לנשים נעו בין צעיפים פשוטים לבין חנין (כובע בצורת קונוס) והעידו על מעמד חברתי. בדומה לכך אך בהקשר דתי, השטריימל (כובע פרווה שחור) נחבש בפולין על ידי העשירים והמכובדים.

כובע של זארה

שבוע שעבר קניתי כובע בזארה. לא קניתי את הכובע כי הוא מזוהה עם סמל סטטוס שרציתי להשתייך אליו, הוא לא נרכש בהקשר דתי או תרבותי (לא קיימת תרבות בארץ של חבישת כובעים עד כמה שידוע לי), לא רכשתי אותו גם לשם הגנה מהשמש. רכשתי אותו כפריט אופנתי בלבד.
למה הולכתי שולל אחר פריט שאין לו שימוש ממשי?

תמונה מתוך האינסטגרם של @lackofcolors

לאחרונה החלו להשתמש בכובעים מסוגו בהפקות אופנה וקטלוגים. אושיות אופנה חובשות כובעים כאלו. אני, כעוקבת אחר התכנים, קיבלתי מסרים אודותיו בפלטפורמות השונות.
בספרו של בודריאר, The System of Objects, מתוארים היחסים בין אובייקט לבין הפרסום שנעשה לאובייקט כדי שאדם יקנה אותו.

"מה הפרסום מעניק לחפצים, האיכות שבלעדיהם הם לא יהיו מה שהם". אומר בודריאר.
ללא הפרסום- אין לחפץ ערך.
"הם כבר לא מציגים את עצמם כנדרשים למשימה המופעלת בקפידה, במקום זאת, הם נכנעים. מחפשים אותנו".אומר בורדיאר. אפילו הפרסומות לא מספרות שהכובע הוא בעל תועלת כלשהי.

"מכיוון שאנו אהובים, אנחנו חשים כי אנחנו קיימים. מעכשיו, אנחנו מותאמים אישית".
כשאני מקבלת מסרים מהרשתות והפרסומות, מתקיים אצלי רצון להיות ייחודית בדיוק כמו בלוגרית האופנה הייחודית שחבשה כובע דומה. ברגע שקניתי את הכובע, באופן פסיכולוגי, הייתי חלק מעולם התוכן בתוכו אני רוצה לחיות. אני הופכת להיות "מותאמת" אל העולם הזה.

ואיך זה קשור אלינו?

בתור עצמאיות אנחנו מוכרות מוצר או שירות.
אנחנו רוצות להכניס את הלקוח לתוך העולם שלנו (לפחות העסקי), לספר לו סיפור. להראות לו מה יקרה כשהוא יהיה חלק מהעולם הזה. מי הוא יהיה כשהוא ירכוש את המוצר או השירות.
אחד הדברים התומכים (ביותר!) בסיפור שאנחנו מספרות הוא המיתוג והשפה העיצובית בה אנחנו משתמשות.
אלו צריכים להיות מדויקים לקהל שלנו כדי לגרום לו לרצות להיות חלק.
שלא תטעו, מיתוג לא נעשה על ידי מצג שווא, שכן המיתוג צריך לדבר באמת את הסיפור המדויק של העסק ואת ערכיו, ואז אנחנו נגרום ללקוח להישאר איתנו לטווח הרחוק ולא רק לקנייה הראשונית.
השקעה במיתוג היא השקעה לטווח ארוך שיכולה לשנות המון בדרך.

על ליאור קמחי
תמונה של ליאור קמחי

ליאור קמחי

מהנדסת תעשייה וניהול ובעלת תואר שני בעיצוב.
בעלת סטודיו FLat לעיצוב גרפי ומיתוג עסקים. 

הכתבה היא חלק מתוך סדרת כתבות בנושא "ליאור מדברת עיצוב", מוזמנת לעקוב גם אחרי הפינה של ליאור בקהילת הפייסבוק

ליאור מעצבת גרפית של הקהילה, בהזמנת לוגו ליאור מעניקה לחברות הקהילה גם עיצוב תמונת קאבר לרשת חברתית במתנה.

חשבנו שיעניין אותך גם...

3 תגובות

  1. אהבתי ממש את ההקבלה בין העולמות. כתבה מרתקת. תודה ????

  2. דרך סופר מקורית לשקף את תהליך המיתוג העסקי, ביג לייק !
    נהניתי מאוד

    1. הסברת בצורה כל כך מיוחדת ומסקרנת את התהליך. צורת חשיבה ייחודית ומדהימה. המון הצלחה בהמשך ✌????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה